Jak zvládnout karanténu s malými dětmi a nezbláznit se?

Pár dní zpátky mě skolil coronavirus. Ne fyzicky, ale psychicky. Na světě jakoby už neexistovalo nic než corona a je velmi jednoduché, aby se nám dostal do mysli a celou celičkou do posledního neuronku ji otrávil. A věřte mi, že otrávená mysl je daleko horší než samotný vir.

Věřím, že už snad i marťani ve vesmíru ví, že klidná a pozitivní mysl je základ pevného zdraví. Jak o ni ale pečovat, když jsme zavřené s malými dětmi doma?

Když nám mláďata skáčou po hlavě, většinou zabere jít ven a pořádně je vyběhat, ale co zabere, když musíme zůstat doma?

Jak jsem již zmiňovala, ten den, kdy se mě zmocnila coronadeprese byl absolutně přišerný a samy určitě víte, že když je nespokojená depresivní máma, děti rozhodně nebudou ty nejhodnější na světě, ba naopak. A to přesně se mi ten den stalo. Byly to malé příšery a já si večer gratulovala, že to přežili.

Smích léčí a tento vtípek mě fakt dostal, ještě že jsem narozená až v září :-D

Pak jsem seděla vyčerpaná na pohovce, zatímco ti „andílci“ spali a pustila jsem si video od Marka Dzirasy právě na toto téma a najednou se mi rozvítilo.

Došlo mi, že jsem se tím nechala otrávit, (i když jsem si to nejdřív nepřipouštěla) a že záleží jen a jen na mě, jak se k tomu postavím. Jestli budu nadávat celou dobu, co jsme v karanténě anebo, že si z toho nakonec udělám pozitivní zážitek, protože ano, přátelé, opravdu všechny těžké časy jsou nakonec požehnáním.

Nejvíce se naučíme v těch nejtěžších časech.

Já jsem momentálně s dětmi sama, od začátku karantény jsem s nimi nonstop 24/7 a budu až do jejího konce, takže jsem si musela najít nějaký způsob, jak na to, abychom to spolu zvládli a bylo nám u toho nejlépe i dobře.

Jak tedy fungujeme?

Funguju na principu DEJ A BUDE TI DÁNO

Když chci, aby mě děti nechaly být, když chci dělat něco svého, nejprve jim dám svůj čas – kvalitně.

Své děti už od malička vedu k samostatnosti, takže ráno, světe div se, mě většinou nechají vyspat, buď si hrají v obýváku, či si čtou, atp. Někdy se samozřejmě nepovede, ale většinou to funguje.

Jak jsem to dokázala? Jednoduše, prostě jsem jim opakovala, že chodím spát pozdě, protože po večerech pracuji a proto se ráno potřebuji vyspat a nemůžou toho ode mně čekat moc. Jasně, že to nejdříve nechápali, ale myslím, že je důležité je učit respektu k potřebám druhých už od malička a oni to už teď chápou. Je jim skoro 3 a skoro 5.

Dej 100 % pozornosti, ale ne 100% času

Když se konečně dostanu z fáze zombíka do jakžtakž normálu, přichází ono DEJ. Dám jim svou plnou pozornost. Mazlíme se, tulíme, lechtáme, hrajeme si na dárečky (děti se zabalí to deky a já si je rozbaluju jako dárečky, a říkám jim, jak jsem nadšená, že právě oni jsou mými dárečky, že přesně takové úžasné děti jsem si přála, ta hra se jim moc líbí :-)), chystáme snídani, společně snídáme a poté si jdeme hrát, většinou s legem, to je baví nejdéle a je to asi jediná věc, která baví i mě.

Po nějakém čase stráveném spolu si jsou zase schopní hrát beze mě a já si můžu jít zacvičit, což VŘELE doporučuju i vám, aspoň 20 minut nebo půl hodiny. Děti to vydrží, já jim dávám jasně najevo, že tady je teď můj prostor a cvičím, ony můžou se mnou anebo pokračují v tom svém.

Opečuj tělo

Proč doporučuji cvičit? Vyplaví se vám nová pozitivní endorfiny nadupaná energie do žil a to potřebujete!

Cvičení s Jillian Michaels je pecka, blbých 30 minut si najde každy :-)

A nejen cvičení může pomoct, ale i to, že se opečujete. Neoholené nohy, zanedbaná tvář, neumyté vlasy atd taky zhoršují náladu. Takže hurá na wellness chvilku, moje malá třeba ráda kouká jak se mami sprchuje a dává mi ručky pod sprchu apod. Zjistila jsem, že opravdu skoro vše se dá udělat i s dětmi, stačí jen trocha fantazie a přemoct tu mrchu lenoru ;-).

Hledat způsoby, nikoli výmluvy

Někdy se pak začnou honit a dovádět a mlátit, kousat atp… No, učím se to neřešit, nesoudcovat, nechávám je, aby si toho hodně vyřešili mezi sebou, ale někdy to samozřejmě nevydržím a semtam, když se kousnou fakt hodně tak se rozhodně neovládnu a vylítnu, trpělivosti se pořád učím.

A tak to jde pořád dokola, dám, dostanu, dám, dostanu a když už je cca odpoledne, zapnu pohádku a mám čas věnovat se svému podnikání.

Trapné písničky, absolutní všelék :-)

Jakmile skončí, zase hrajeme, často si pouštím různé písničky, které vím, že mi automaticky zlepšují náladu – třeba Abbu :-D Nevím proč, ale Abba na mě působí velice antistresově, vždycky si vybavím muzikál Mamma Mia a na nějaké scénky a automaticky mi nálada vylítne o několik stupínků výše…

 

 

Takže doporučuji najít si nějakou svou hudbu, o které víte, že vám zvedne náladu. Takový malý tip: čím blbější, trapnější tím lépe ;-) Já se třeba sama sobě smála jak tady tančím na Honey honey a pozitivní energie byla na světě.

Úklid jen a pouze SPOLEČNĚ

Potom uklízíme spolu s dětmi, což je opravdu důležité, spousta maminek dělá tu chybu, že uklízí až po tom, co děti spí, ale to by měl být čas už jen a jen pro mámu, nebo samozřejmě pro vztah s tatínky, ale rozhodně už ne pro uklízení, pokud to ovšem není činnost, která vás navýsost baví, pak ano :-)

Super knížky pro děti s tématikou osobního rozvoje

Večeře a v 19 h zaléháme do postelí a ještě dlouho dlouho čteme, zpíváme, tulíme, povídáme, ale už v klidovém módu.

Objevila jsem úžasnou knížku pro děti – Klidný Buddha na dobrou noc. Jsou v ní opravdu úžasné příběhy s ponaučeními, se kterými velice rezonuji a na které se i odvolávám, když přes den nastane nějaká situace, kterou už v té pohádce krásně vyřešili a my se tím můžeme inspirovat, Rozhodně plánuju objednat další díl. :-)

 

Jakmile usnou, vstávám a jdu pracovat a pak hurá na kutě i já. Většinou si do uší pustím nějakou meditaci, na YouTube existují různé, třeba na odbourání stresu, různé binaurální beaty apod, vřele, opravdu neskutečně vřele doporučuji, vaše mysl vám stokrát poděkuje  … Navíc pak usnete jen zavřete oči ;-)

… a ráno zase na novo s mojí oblíbenou afirmací: Dnešek je nejlepším dnem mého života.

No řekněte, může ten den být na ho.no, když ho začnete s takhle úžasnou afirmací? A hlavně !!! Snažíte se vyvolat ten POCIT, že to tak opravdu je. Pak to nemůže zklamat ;-)

A nakonec, poslední dva typy:

Priority

Víte, ono mateřství a celkově život není soutěž, nezáleží na tom mít všechno perfektní, ale být šťastný. Proto určit si své priority je navýsost důležité. A těch priorit by nemělo být mraky. Já mám třeba jen tyhle: já a moje pohoda, děti a jejich pohoda a mé podnikání. Vše ostatní jde bokem. Nevařím pět chodů denně a úklid mi zabere denně jen pár minut. Jak je tohle možné?

Minimalismus

Čím méně věcí a HRAČEK budete doma mít, tím méně energie vám odsají. Určitě jste si všimli, že čím víc věcí máte doma, tím větší je často nepořádek a tím pádem vám to odsává neskutečnou spoustu energie, kterou byste mohly použít jinak. Je třeba si skutečně určit co v našich životech odstatné je a co nikoliv a výhoda karantény je taky to, že na návštěvu rozhodně nikdo nepřijde ;-p

A pamatujte, když vás přesto všechno chytne coronadeprese a nic z výše zmíněného vám nepomáhá, říct si nahlas, jak vás to všechno se.e je naprosto dokonalá taktika. Pak se můžete zasmát samy sobě a konečně se zeptat na dobrou otázku: Co by mi právě teď pomohlo, abych se cítila lépe? Odpověď znáte jen vy, i kdyby to měla být ta zmrzlina co máte v mrazáku, sem s ní ;-)

S láskou

PS: Snad jsem aspoň trochu pomohla, je jasný, že ne každý den je posvícením, ale nejvíce záleží na našem postoji :-) Pokud máte i své tipy, co vám pomáhá, určitě se podělte v komentářích :-))

Jsem žena, která zbožňuje život, máma dvou malých míšených dětiček, veliká milovnice Turecka, bloggerka a svobodná podnikatelka a o tom všem píšu upřímně a s humorem sobě vlastním :) Více o mně se můžete dočíst tady >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.